1/27/2016 04:21:00 PM

Fanex- żurawina i leśny mech


A dzisiaj moja propozycja ciut zmienionego leśnego mchu z żurawiną od Fanex:)



Żurawinka idealnie się do tego ciasta nadaje, bo leśny mech nie jest wcale jakimś super słodkim ciastem, za to bita śmietana jak dla mnie sprawia, ze smak ciasta staje się nieco zbyt mdły, dlatego żurawina jest idealna. Żurawina z Fanexu jest przykwaskowa i naprawdę znakomicie łamie ten mdły posmak bitej śmietany. Jest gęsta więc bez problemu nałożyłam ją na przekładaną część ciasta, co więcej mogłam udekorować też małymi cząstkami żurawiny ciasto na samym wierzchu. Żurawina jest smaczna i naprawdę idealnie nadaje się do ciast. 
Ale i nie tylko bo moja pierwsza myśl wykorzystania żurawiny to było przyrządzenie z nią mięska, jakiejś soczystej piersi z indyka, albo kaczki. Żurawina jest niesamowicie smaczna z ananasem zapiekana pod serem na schabie, ale tym razem żurawina od Fanexu trafiła w słodkości:)



Już Wam piszę jak ja robię leśny mech, bo robię go ciut inaczej niż każdy to w przepisach na internecie poleca. 

Składniki:

Ciasto:
450 g mrożonego szpinaku
250 g cukru
3 duże jajka
1 szklanka oleju
1 szklanka mąki tortowej
1 szklanki mąki krupczatki
3 łyżeczki proszku do pieczenia
Masa:
300 ml śmietany 36%
2 śmietanki fixy
2 łyżki cukru pudru

Żurawina Fanex


Ciasto
Do miski wybijamy jajka, dodajemy cukier i miksujemy do pełnego rozpuszczenia cukru, dodajemy powoli olej nie przerywając miksowania, a następnie dodajemy przesianą mąkę, proszek do pieczenia i dalej miksujemy.

Rozmrożony i odsączony szpinak, ja wyciskam w dłoniach z nadmiaru wody, dodajemy do masy, mieszamy wszystko łyżką. Wylewamy do okrągłej blachy, może być tortownica o wymiarach nie większych niż 25 cm średnica i pieczemy w 180 stopniach przez około godzinę. Studzimy

Robimy masę . Zkrajamy wierzch ciasta i go kruszymy (wierzch) smarujemy warstwą żurawiny, kładziemy masę- bitą śmietanę, posypujemy skruszonym ciastem i zdobimy kawałeczkami żurawiny. Oczywiście może być granat, który tak wszyscy polecają, ale żurawinka to przecież leśny owoc, więc do leśnego mchu idealnie pasuje;)
Odstawiamy na około godzinkę do chłodu by wszystko stężało. Smacznego :)



Zapraszam po żurawinę oczywiście do sklepu Fanex i do polubienia ich profilu facebookowego.



7 komentarzy:

  1. Ciasto znam ale z inna wersja gdybym mogla przepis na priv bede wdzieczna z zurawina nie jadlam go

    OdpowiedzUsuń
  2. narobiłaś smaka uwielbiam żurawinę a tak niejadłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pyszności, zjadłabym takiego meszku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis nie wydaje się trudny i aż ślinka mi cieknie by go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znam tego ciasta chetnie poproszę żonę aby wypróbowała przepis

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger