2/02/2015 03:51:00 PM

Dodo4story- Domonoś Odlotka i inne dziwolągi z mojej okolicy

Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić kolejną recenzję książeczki, jaką otrzymałam od :


książeczka ta niestety dla mojego synka jeszcze nie jest odpowiednia, bowiem jest po prostu za mały, a tekst czytany na pewno mało zrozumiały. Dlatego o czytanie poprosiłam swoją siostrę- czytanie jej dzieciom, które są już nieco starsze, tak więc dzisiaj opinia siostry, no i po części moja, bo też czytałam książeczkę więc wiem o czym pisać.

Książeczka to zbiór kilkunastu opowiadań o tworach wyobraźni dziecięcej. Książeczka jak najbardziej przez nas polecam dla dzieci w wieku około 6-7 lat. Wiadomo dziecięca fantazja nie zna granic, a te opowiadania pozwolą jeszcze bardziej tą wyobraźnię poruszyć. Jak czytałam kolejne opowiadania, to przyznać muszę że przypomniały mi się czasy dzieciństwa kiedy to ja wymyślałam sobie jakieś dziwolągi, które ułatwiały mi podróż, czy też urozmaicały zabawy.
Do każdego opowiadania o kolejnym dziwolągu, w książeczce zamieszczona jest piękna ilustracja obrazująca to co opisane, co moim zdaniem jest jeszcze bardziej pobudzające dla wyobraźni. Opowiadania o dziwolągach to nic innego jak otworzenie bramy dziecięcej wyobraźni, otworzenie jej na świat dorosłych, którzy nareszcie moga dostrzec jakie sa dziecięce marzenia, obawy, lęki, potrzeby czy tez i problemy. Książeczka to tez wspaniały pretekst do tego by poruszyć wyobraźnie naszych dzieci, by i one otworzyły się przed rodzicami. Może podczas czytania, dziecko przerwie i opowie nam jego historie z wytworem fantazji i wtedy to my poznamy problemy naszego dziecka, jego punkt widzenia otaczającego  nas świata. Myślę, że książka wydawnictwa Dodo4story może okazać się bardzo pomocna w przełamaniu tej bariery, jaka często dzieli rodzica z dzieckiem. Te opowiadania pokażą dorosłym, że dzieci miewają swoje skrywane problemy w takich wytworach fantazji, a może skrywają jakieś wielkie pragnienie, marzenie, o którym wstydzą się głośno mówić do rodziców.
Moja siostra czytała na dobranoc bajki ze swoją dwójką dzieci i opowiada mi, że bardzo się im te bajki podobały, że poruszyły wyobraźnię starszego syna, który sam zaczął opowiadać kolejne wymyślone historię. Tak więc książeczka zdała egzamin.
Wiadomo mój syn jest jeszcze mały, ma dopiero 16miesięcy więc trudno byłoby mi od niego wymagać poruszenia wyobraźni, bo sam jeszcze przedmiotów nie zna po nazwie, ale za parę lat wrócimy z miłą chęcią do tej książeczki i będziemy poruszać nasze wyobraźnie.
A rodzicom starszych maluchów polecam z czystym sercem tę książkę, bo naprawdę warto ją mieć w swoich zbiorach.
Polecam odwiedzić stronę wydawnictwa Dodo4Story oraz FB





6 komentarzy:

  1. no
    i u nas tez sie jak narazie nie sprawdzi bo mikolaj za maly ale chetnie
    polece twoja opinie innym mamom ktore maja starsze dzieci

    OdpowiedzUsuń
  2. no ja mmam synka 6leniego ;) lubi bardzo ksiazeczki

    OdpowiedzUsuń
  3. Dość ciekawa według tego co opisujesz, Amelka ma 7 lat to powinna być dla niej idealna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje już może pojęcie by miały Bo wyobraźnię mają ogromną :) Chociaż jeszcze 6 latek nie mają

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto wiedzieć na przyszłość o tej książeczce.Fajnie,że jest fantazyjna książeczka bo to czasem dzieci wymyślą to potrafi nieźle zaskoczyć.Książeczka warta uwagi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tych książeczek tyle nam Kasiu pokazałaś,że wszystkie są najlepsze.Każdą Twoją recenzję czytam ochoczo.Taka książka będzie dużą radością dla starszych dzieci.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger