11/20/2019 11:33:00 AM

Edipresse Polska- W świecie GUMBALLA

Zapytać dzieci czy znają Gumballa to jestem przekonana, że każde odpowie tak znamy, ale zapytać dorosłych czy ktoś zna tego jegomościa, podejrzewam, że przynajmniej 70 procent odpowiedziałoby, że nie ma pojęcia. 
Nasze dzieci oglądają bajki, których my nie do końca znamy treści, czy też bohaterów, dlatego też mało z nas może kojarzyć tego dość, jak się okazało zabawnego nastolatka w ciele niebieskiego kota. Moim zdaniem bajka skierowana jest raczej do starszych dzieci- nastolatków powyżej 12 roku życia, ale zaryzykowałam "przerobienie" wszystkich publikacji jakie otrzymałam od Wydawnictwa Edipresse, z moim 6 latkiem. 
Efekt taki, że ja poznałam Gumballa, którego nawet po drodze uczyłam się poprawnie nazywać;) a mój syn nauczył się wiele dopowiadać do komiksowych scenek. 



Książki jakie mamy w domu dotyczące Gumballa:
- Kto by pomyślał ?
- Trudy treningu
- Komiks cz.7
- Przewodnik naukowy Gumballa

"Kto by pomyślał?" czyli ponad 300 ciekawostek o Gumballu oraz mieszkańcach miasta Elmore. Dzięki tej niewielkiej książeczce poznaliśmy z Filipkiem sporo ciekawych faktów o Gumballu oraz innych mieszkańcach Elmore. Jak się później domyśliłam trzeba je jednak dzielić na pół, bo Gumball to żartowniś i niektóre z faktów były fałszywe;) Ta niewielka książeczka bardzo przypadła nam do gustu. Kredowe strony z pięknie ilustrowanymi stronicami przyciągają wzrok młodszego czytelnika. Tekstu na stronach nie jest przesadnie dużo, ani za mało, jest go odpowiednia ilość by zainteresować i starszego i młodszego. Ja muszę przyznać się szczerze, że uśmiałam się do łez kiedy czytaliśmy np. o Darwinie, który jakoby miał być wcześniej rybką Gumballa, ale wyrósł i płetwy zamieniły się w nogi. To była pierwsza z książek, którą poznaliśmy z serii dotyczącej Gumballa i to ona wciągnęła nas w poznawanie kolejnych publikacji. Książka jest małego formatu dlatego bez problemu mieści się w torebce, czy plecaczku mojego dziecka i wędrowała z nami we wszystkie te miejsca gdzie mieliśmy siedzieć i czekać na swoją kolej. Umilała nam czas, rozbawiała i nie uległa zniszczeniom;)









Super komiks "Trudy treningu" to kolejna z książek poświęcona Gumballowi . Tym razem książka już większego formatu, ale także z kredowymi stronami i pięknymi, kolorowymi ilustracjami, w nieco przytłumionej kolorystyce, co według mnie jest dużym plusem zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach mamy coraz więcej dzieci i osób dorosłych cierpiących na jakieś nadwrażliwości i ta książka na pewno nie będzie "agresywna" dla osób z nadwrażliwością na mocne kolory. Z tego komiksu dowiadujemy się, że Anais postanowiła rzucić wyzwanie sportowe swojemu nowemu koledze, a ponieważ jest ona niedoświadczonym zawodnikiem jeśli o sport chodzi prosi o pomoc w wyborze dyscypliny sportowej swoich braci Gumballa i Darwina. Ci, choć nie mają więcej pojęcia od siostry postanawiają wymyślić nową dyscyplinę sportową, która szybko okazuje się międzygalaktyczną rozgrywką, w którą wciągnięci zostają wszyscy ze szkoły. Czy uda się im wygrać na polu bitwy? Tego musicie dowiedzieć się z książki :)










Komiks cz.7 to kolejne przygody zwariowanej rodzinki z Gumballem na czele. W książce znajdziemy 5 śmiesznych historyjek, plakaty oraz kolorowankę. To kolejne przygody zwariowanego Gumballa oraz mieszkańców Elmore. Śledząc kolejne poczynania tego niebieskiego kota w środku znajdziemy także plakaty oraz kolorowankę, która niewątpliwie stanowi ciekawy dodatek. historyjki są krótkie, zabawne i pozwalają na lepsze poznanie rodziny Gumballa oraz mieszkańców Elmore.








Ostatnia z książek to Przewodnik Naukowy Gumballa to jest prawdziwy hit i wisienka na torcie, jeśli o wszystkie publikacje o Gumballu poznane przez nas, chodzi. Otóż jest to swojego rodzaju zeszyt z eksperymentami. To nie tylko śmieszne, humorystyczne opowiadania o naukowcu Gumballu, ale także bardzo fajna forma przekazania dzieciom wiedzy.
Książka zawiera dość istotne fakty z dziedzin takich jak: chemia, fizyka, biologia, nauki o ziemi, elektryczność. W pierwszym rozdziale poznajemy metody naukowe, natomiast w ostatnim czeka na nas egzamin końcowy. Książka małego formatu , z kredowym stronicami i pięknymi, stonowanymi kolorystycznie ilustracjami. W książce znajdziemy kilka przykładów na domowe eksperymenty, które moim zdaniem stanowią ciekawe uzupełnienie książki.




 


 




Przyznaję się bez bicia, byłam przeciwna Gumballowi dopóki nie poznałam tych książek, dlatego polecam je wszystkich i starszym i młodszym, bo są naprawdę pełne humoru i ciekawie uzupełniają naszą biblioteczkę komiksów. Polecam serdecznie Wydawnictwo Edipresse Polska

2 komentarze:

  1. Bardzo faje i ja chyba w tych 70% bo nei kojarzę :) ale przy dziaciach łatwo sie anauczyc nowych współczesnych bajek i nei tylko

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się ten post, ważne informacje zawsze się przydadzą, polecę znajomemu żeby też przeczytał.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger