10/15/2018 01:48:00 PM

A&W BIO- Ekologiczny czosnek niedźwiedzi i przepis na zdrową, domową Vegetę :)

Wracam z dalekiej podróży, zwanej walką o zdrowie. Ostatnie tygodnie były naprawdę bardzo ciężkie dla nas. Ja anginę, syn jelitówkę, syn grypa, ja jelitówka i tak wydawałoby się to ciągnąć bez końca. W pewnym momencie powiedziałam STOP. Samo leczenie lekami nie wystarczy, trzeba zmienić coś w naszej kuchni. W końcu ta ilość chemii jaką faszerują nas firmy chyba nie ma granic. Ja i tak staram się mocno to wszystko ograniczać, co mogę mam swoje własne bez chemii wyhodowane, ale mimo wszystko bez niektórych rzeczy i tak się ciężko obyć w kuchni. Zwłaszcza gdy ma się już pewne smaki wyrobione i pewne upodobania co do nawet wizualnej strony potraw. Dlatego zaczęłam szukać zdrowszych rozwiązań. Mimo, że gdzieś tam w sklepach stoją te wszystkie pięknie wyglądające vegety nature i inne, one wcale nie są zdrowe, wystarczy prześledzić skład by się przekonać.  Dlatego sięgnęłam po przepis na domową, zdrową vegetę, bo tak vegeta może być zdrowa i zupy, czy dania nią doprawione będą dużo smaczniejsze niż te doprawiane sztuczną mieszanką. 


Warto zajrzeć do sklepu A&W Bio, mają oni bowiem sporo zdrowych, ekologicznych przypraw, które bez wątpienia przydadzą się podczas przygotowywania takiej vegety.
Czosnek niedźwiedzi jaki dodałam do mojej wersji vegety miałam właśnie ze sklepu A&W Bio i dopiero on wydobył prawdziwy smak, dlatego polecam gorąco ten z A&W Bio, jest on bardzo aromatyczny i idealnie dopełnia smak vegety.
Przepis na Vegetę znajdziecie poniżej. Natomiast jeśli o czosnek niedźwiedzi chodzi to przyznac muszę, że opakowanie jest spore, zawiera ono niby tylko 25 g czosnku niedźwiedziego, ale suszony czosnek niedźwiedzi jest w sporych płatakach, jak dla mnie to duży plus, bo nie lubię takiej sieczki jaką nieraz kupowałam w torebkach z przyprawami. Już jego niewielka ilość dodana do vegety wydobyła głębie smaku wszystkich przypraw. Pamiętajcie czosnek, czosnkowi nie jest równy, ja się przekonałam że ten ze sklepu A&W Bio jest milion razy smaczniejszy, bardziej aromatyczny niż kupowane w innych sklepach. 




Przepis na vegetę:

3 marchewki
1 pietruszka
1/2 pora (część biała)
1/2 selera (takiego większego)
6 g suszonej natki pietruszki
10g suszonego liścia lubczyku
1 łyżka czosnku granulowanego
1 łyżeczka pieprzu czarnego
12 zmielonych ziaren ziela angielskiego
4 łyżki kurkumy
3 łyżki rozkruszonej cebulki prażonej
10 łyżek soli morskiej lub himalajskiej
1 łyżka czosnku niedźwiedziego (A&W Bio)

Marchewkę, pietruszkę, pora i selera obieramy i trzemy na tarce o grubych oczkach lub kroimy w cieniutkie plasterki. Następnie rozsypujemy na papierze do pieczenia i w nagrzanym do 70 stopni piekarniku przez około 4 godz suszymy, możemy wysuszyć w suszarce do warzyw (będzie szybciej;)). Tak ususzone warzywa trzeba rozetrzeć w moździerzu na proszek, możecie wykorzystać do tego woreczek, ściereczkę i tłuczek kuchenny, lub wałek kuchenny ;) Następnie mieszamy wszystkie przyprawy i gotowe. Można dodać też kilka suszonych grzybków jeśli macie.
Dzięki temu macie zdrową wersję vegety, a ja gwarantuje, że rosół doprawiony taką vegetą jest smaczniejszy niż ten doprawiany sztuczną.

Ja oczywiście polecam sklep A&W Bio  i zapraszam także na ich Facebooka

2 komentarze:

  1. Zapamietam sobie na przyszłośc i spróbuje zrobić własną ja uwielbiam w kuchni eksperymenty a swoja vegeta może byc za każdym rezem inna

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ekstra przepis. Taka zdrowa alternatywa

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger