10/30/2018 02:45:00 PM

Wydawnictwo PROMIC- Strach przed diabłem. O przezwyciężaniu lęków i przesądów

Jakiś czas temu zobaczyłam zapowiedź tej książki na stronie wydawnictwa. Bardzo spodobał mi się już sam tytuł, jest bowiem intrygujący i posiada już nutkę tajemnicy. 


Jestem pewna, że każdy z Was choć raz się bał, czuł strach. Co to jest ten strach, niby to coś całkiem normalnego, coś naturalnego, ale co kiedy ten "strach" przeradza się w fobię, obsesję, nad którą człowiek traci kontrolę, traci kontrolę nad własnym umysłem. 
Książka "Strach przed diabłem. O przezwyciężaniu leków i przesądów" to świetnie napisana przez realnie i bardzo świadomie myślącego księdza, egzorcystę Gilles Jeanguenin. Jest to tak naprawdę dość krótka, acz treściwa opowieść człowieka, który przyjrzał się do czego prowadzą przesądy, lęki przed diabłem, a także jak z tym walczyć. Czytając tą książkę uzmysłowiłam sobie, że to co tam napisane to w 100 procentach prawda, a ja rzadko kiedy zgadzam się z tym co napisane w książkach.
Książka pokazuje jak przez stulecia ludzkość walczyła ze "złem" takim głośnym i znanym wszystkim przykładem jest choćby palenie na stosie czarownic, podczas gdy wróżbici, różnego pokroju astrologowie byli bogato opłacani. Czytając książkę poznamy szereg przykładów płynący z setek lat walki ze złem, poparte są one oczywiście przykładami, jak i przytaczanie znanych postaci historycznych, takich jak Marcin Luter, który uważał że widzi zło w ludziach czy nawet w musze, która usiadła na biblii. 
Poznajemy też historię współczesną. Ksiądz Jeanguenin pokazuje nam, że to my zapraszamy zło i że wcale nie musimy jakoś panikować, wystarczy że uwierzymy, iż w naszym życiu nie ma miejsce na zło, na diabła. Wystarczy wiara, pokładanie ufności w Panu, bo diabeł nie przychodzi bez zaproszenia, a przede wszystkim nie ma takiej mocy by zawładnąć naszymi zmysłami, nie możemy odebrać nam życia. To tylko od nas zależy czy pójdziemy za jego podszeptami, czy się im przeciwstawimy, czy uwierzymy że złe jest lepsze, fajniejsze. To my decydujemy, bo Bóg za nas nie podejmuje decyzji i tak samo nie może podejmować za nas tych decyzji diabeł. 
Książka pokazuje, że lęki, fobie przychodzą tylko do ludzi złych, smutnych, nieszczęśliwych. Diabeł nigdy nie przychodzi do ludzi szczęśliwych, warto więc pomyśleć jak żyć szczęśliwie, bo jesteśmy wtedy bezpieczni . 

Polecam lekturę, bo jest bardzo ciekawa i naprawdę pokazuje świat takim jaki jest. Sama swojego czasu żyłam w ciągłym lęku, a wszystko przez jakiś niezbyt mądry film, który był tak zachwalany, a wywołał we mnie tyle wewnętrznych obaw i lęków. Dlatego warto unikać takich książek, filmów, które pokazują nam nadprzyrodzone siły zła, bo dajemy im jakoby zaproszenie do nas. Ja wierzę w Boga i w istnienie diabła, ale nie nigdy w moim domu nie wierzono w żadne zabobony i żadnej magi nie uprawiano, bo to kolejna furta dla zła w naszych drzwiach. Polecam Wydawnictwo PROMIC i zapraszam także na ich Facebooka

2 komentarze:

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger