4/14/2015 09:35:00 AM

AWM- Wesołe bajki




Dzisiaj chciałbym Wam pokazać kolejną wspaniałą książeczkę od wydawnictwa AWM. Książeczkę, która przypomniała mi moje dzieciństwo i stare opowiastki babci, a jednocześnie książeczkę która jest niezwykła pod każdym względem.
 
 
 
Książka pt "Wesołe bajki" to zbiór wierszy, jak sama nazwa wskazuje zabawnych i wesołych historyjek. Książka jest oprawiona w twardą oprawę, a w stronice są śliskie i także solidne. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze przecudne ilustracje. Ilustracje, które niejeden raz zatrzymywały moje czytanie, czemu? Mój synek tak wpatrywał się z stronice książki, że aż żal było mi przewracać na kolejną stronę i tym samym, albo czytałam po raz drugi tą samą stronę, albo dopowiadałam ciąg dalszy historyjki, o ile ją znałam.
Bohaterami zabawnych historyjek są między innymi : Smok Wawelski, Syrenka Warszawska, Bazyliszek, Diabeł Boruta, Złota Kaczka, Waligóra i Wyrwidąb, Szewczyk Dratewka, Liczyrzepa i inne równie zabawne.
Moim zdaniem książka to zbiór najciekawszych legend i bajek, które podobać się będą każdemu dziecku, a ilustracje pobudzą niejedną dziecięcą wyobraźnię. 


Autorka Pani Agnieszka Frączek troszkę pozmieniała historyjki, tak by były one wesołe, a legendy, które dawniej straszyły, tak jak legenda o Bazyliszku, który zabijał i zjadał owce i ludzi, teraz stała się wesołą bajką o poczwarnym stworze, który pragnął być lubianym przez otoczenie, dlatego przebrał się w dziwaczne przebranie by w ten sposób zamaskować swój straszny wygląd. Przebranie poskutkowało i tym samym opowiadanie kończy się happy endem dla Bazyliszka, przed którym już nikt nie uciekał.
Myślę, że to ciekawy pomysł, taka zmiana na pozytywne. Mamy czasy jakie mamy i bajki aż kipią agresją, przemocą, zabijaniem (mowa o tych bajkach w TV) dlatego warto pokazać dzieciom coś pozytywnego, wesołego, takie bajki są dobre nie tylko na dobranoc, my z synkiem czytamy je w ciągu dnia, bo synek chętnie przewraca sobie strony i ogląda obrazki, czasem coś mi pokazuje i bacznie słucha to co mu czytam. Zbiór wierszy jest odpowiedni i dla maluszka i dla starszaka, a tak jak już pisałam warto wprowadzić do życia dziecka trochę więcej pozytywów. W książce nie ma ani krzty agresji, przemocy czy cierpienia, są zawsze wesołe zakończenia, dużo śmiechu i oto właśnie chodzi . Ja polecam wszystkim tą książkę, bo poza pięknymi ilustracjami i oprawą, zawiera także piękne wiersze i przesłanie, by czytać dzieciom radosne wiersze, a pomijać wszelką przemoc, bo jak udowadnia autorka książki wszystko można zmienić na wesołą historię. 




Jeśli jesteście zainteresowani książką to zachęcam Was do odwiedzenia strony AWM (tu na pewno ją znajdziecie), zapraszam Was także do polubienia wydawnictwa na FB, będziecie na bieżąco z nowościami wydawniczymi, polecam bo warto.

6 komentarzy:

  1. ciekawa ksiazeczka warta uwagi :) bardzo mi sie podoba

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa książeczka z bardzo fajnymi wierszami dla małych urwisów w sam raz a dzieci starsze i tak później legendy będą poznawać na nowo a małe dzieci to przynajmniej nie wystraszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz racje :) dzieci i tak w szkole będą poznawać te legendy na nowo, a póki można należy opowiadać tylko wesołe bajki

      Usuń
  3. swietna ksiazeczka dla malych i duzych dzieci ladne ilvstracje zachecaja do ksiazeczki

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowna książeczka, a pozmieniane legendy na wesołe wierszyki brzmią bardzo ciekawie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna książeczka,bardzo ładna i kolorowa,każde dziecko z miłą chęcią będzie czytało i słuchało opowiastek

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger