8/18/2017 03:52:00 PM

Wydawnictwo Znak.com- Wierszyki Rodzinne


I mamy kolejną ciekawą książkę do polecania. Tym razem Znak.com :) 


Wierszyki rodzinne, po tytule sądziłam że to takie wierszyki, które siada się i czyta całą rodziną. Kiedy zaczęliśmy czytać z początku czytałam, czytałam i myślałam, kurde o co chodzi. No ale to tak jest kiedy człowiek niewyspany bierze się za czytanie byleby dziecko uszczęśliwić. 
Zatrzymałam się w czytaniu i zamyśliłam chwile, książka mi się zamknęła, otworzyłam na nowo, na pierwszą stronę i olśnienie, ta książka to opowieść w formie wierszyków o rodzinie, o tym jak pewne dziecko tworzyło rodzinne drzewo genealogiczne i wraz z pomocą mamy i taty, babci i dziadka, wujka i cioci przypominają sobie kogóż to mieli w swojej rodzinie, kto "wszedł" na ich drzewo genealogiczne.



Ta książka to pełna humoru opowieść o rodzinie, o tym jak ważna jest pamięć nie tylko o mamie, tacie, babci, dziadku ale także o dalszych krewnych, czy wcześniejszych przodkach. Czyta się ją lekko, bo wierszyki są krótkie i zabawne. My przeczytaliśmy książeczkę na raz;) bo trzeba było poznać księżniczkę, dwórkę, kolekcjonera, pirata czy też akrobatkę, a także Rzymianina, Egipcjanina i wielu wielu innych krewnych i przodków naszego książkowego bohatera. Tworzenie drzewa genealogicznego to zachowywanie pamięci. Autor książki zachęca by po skończonej lekturze każde z dzieci stworzyło swoje drzewo genealogiczne.



Jak dla mnie jest to bardzo ciekawa pozycja książkowa dla dzieci, zachęca do czegoś, co jako "praca domowa z lekcji historii " jest przykrym obowiązkiem dla wielu dzieci, zachęca dorosłych by chętniej sięgali pamięcią do czasów przeszłych i przypominali sobie jak największe grono rodziny, by wspólnie z dzieckiem wyhodować piękne drzewo, z mnóstwem gałęzi.

Książka pięknie ilustrowana i z pięknym przekazem, pełna humoru i wciągająca, dlatego polecamy ją i zapraszamy do Znak.com i na ich Facebooka

5 komentarzy:

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger