10/12/2017 05:38:00 PM

Media Zawada- Świnka Peppa. Bardzo ważne sprawy. Chętnie pomagam


Dzisiaj chciałabym Was zaprosić na moją opinię o książeczce od Media Zawada. Świnkę Peppę chyba każde dziecko zna, bo i dziewczynki, i chłopcy uwielbiają mała, różową świnkę i jej braciszka George'a :) 



Mój Filipek od malucha chrumkał dając znać, że mam włączyć Peppę, później wołał "dżorg" , tak więc Świnkę Peppę bardzo lubimy:).
Książeczcek z Peppą także mamy kilka, ale pierwszy raz spotykam się z tą serią- Bardzo Ważne Sprawy- pierwszy ale na pewno nie ostatni, bo jest to naprawdę rewelacyjny sposób nauki, przekazywania właśnie ważnych spraw dzieciom.

Książeczka jest niewielkiego formatu, kojarzy mi się z zeszytem do nut (takie wspomnienie czasów szkolnych;)). Wydana jest naprawdę świetnie, kolorowo, z pięknymi ilustracjami toku wydarzeń rodzinki Świnki Peppy. Poza ciekawą bajeczką, w książeczce znajdziemy także kilka zadań specjalnych. Pierwsze zadania to odszukanie na kolejnych stronach książeczki literek i ułożenie ich tak, by tworzyły hasło . Inne zadania ukryte na stronach to na przykład: kolorowanie kaloszy, liczenie ile przedmiotów znalazła Mama Świnka, czy też wskazanie dwóch identycznych plam. Takie zadania mają na celu rozwijanie umiejętności logicznego myślenia u naszych dzieci.



Chętnie pomagam to bajeczka o całej rodzince Świnki Peppy i ich wspólnym myciu samochodu. Rodzinka Peppy wybrała się na wycieczkę, jednak kiedy Mama Świnka zobaczyła jak brudne jest auto zarządziła wspólne jego czyszczenie i sprzątanie. Początkowo nudne zajęcie okazało się wspaniałą, rodzinną i niezwykle wesołą zabawą. Dzieci chętnie pomagały myć auto, polewać autko wodą, przy okazji polewając siebie wzajemnie. Bajeczka ma na celu pokazanie i dzieciom i dorosłym, że żeby nasze dzieci chciały nam pomagać muszą czasem więcej nabałaganić niż posprzątać, że czasem muszą bardzo się pobrudzić i nie należy wtedy na nie krzyczeć, a podchodzić do tego z radością.
Sama wiem po sobie, mój syn nie chce mi pomagać sprzątać zabawki kiedy mu każę, ale kiedy proponuję wspólne sprzątanie- zabawę, wtedy nie muszę 2 razy powtarzać.
Pomaganie to ważna sprawa, ale i nam dużym czasem zdarzają się wpadki, w postaci rozlanej wody, albo przewróceniem kosza z rzeczami. Nie bądźmy więc źli kiedy nasze dzieci pobrudzą więcej niż sprzątną, bo najważniejsze że chcą:)

Ta książeczka dała mi trochę do myślenia, bo sama często z braku czasu odsyłałam Filipka do zabawy, bo spieszyło mi się i nie chciałam "takiej pomocy" , a teraz każdą pomoc doceniam, nawet jak sprzątnie jeden kosz zabawek a w między czasie wysypie 3, bo nie mógł ułożyć zabawek tak by się w tym jednym pomieściły.


Z tej serii książeczek jest już sporo- sprawdziłam sobie na internecie i z bardzo ciekawymi tytułami, które na pewno chętnie dokupię, by jak najwięcej nauczyć, taką formą przekazu, swoje dziecko.

Polecam Wam Media Zawada i zapraszam do polubienia ich na Facebooku.

7 komentarzy:

  1. Cócia uielbia Peppę swego czasu nic ją nie interesowąło z bajke poza nia potem rozszerzyła wachlarz ale Peppę dalj uwielbia

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka na czasie, a jeśli do tego ma tak głębokie przesłanie to tym bardziej jest polecana dla dzieci. Swoją drogą takie wspólne mycie samochodu byłoby ciekaw.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio ogladalam odcinek gdzie zamiast George tłumaczyli Jacek :-) fajna :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najpierw Mikołaj miał szał teraz Dominika nie odpuszcza.Uwielbiają Peppę :) Książeczka będzie do kupienia :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger