11/28/2017 03:31:00 PM

Klaudyna Sułek- Co widzisz?

Książki służą do czytania? Prawda?- prawda, ale nie wszystkie. Niektóre z nich służą bardziej do oglądania, do pobudzania wyobraźni, niż do samego czytania. I taka jest własnie książka "Co widzisz?" autorstwa Pani Klaudyny Sułek.
Najpierw może napisze kilka słów o autorce książki, z którą to własnie nawiązałam współpracę. To przemiła, ciepła osoba, z którą bez problemu można porozmawiać. To właśnie takie osoby, jak Pani Klaudyna powinny i musza tworzyć książki dla naszych dzieci, bo te książki tak jak i oni są pełne ciepła, zrozumienia.



Co widzisz? to książka dla dzieci, w zasadzie w każdym wieku. Tak jak każde dziecko jest inne, tak tempo czytania, poznawania książki będzie inne. Najważniejsze jest bowiem uruchomienie przez dziecka wyobraźni i to za pomocą wyobraźni ta książka ma sens. Przyznam się szczerze, celowo za pierwszym razem przeczytałam obejrzałam książkę sama bez jakiegoś szczególnego zatrzymywania i myślenia. Na pytania co widzę odpowiadałam krótko i rzeczowo. Za drugim razem usiedliśmy we dwoje, ja z Filipkiem, wygodnie na łóżku i zaczęliśmy czytać i oglądać książkę bardzo dokładnie i wiecie co, to zadziwiające jak mały człowiek potrafi pobudzić nawet u dorosłego fantazję osoby dorosłej. Tam gdzie ja wcześniej widziałam zwykły sznurek ułożony w falę, mój syn odkrywał wzburzone falami morze, a tam gdzie ja widziałam zwykłe bazgroły w zeszycie mój syn pokazywał mi, że to nie zwykły bazgroł, a jakieś ukryte zwierzątko. To tak jak z chmurami, kto pamięta jak kładło się na trawie i szukało przeróżnych kształtów w chmurach? nasza wyobraźnia wtedy działała bez granic i zahamowań. Tak samo jest z tą książką. Ona jest niezwykła.




Piękne ilustracje, do tego świetnie napisany tekst pobudzają wyobraźnię do działania, myślenia. Na jednej stronie mamy pytanie co widzimy, zastanawiamy się, bawiąc się przy tym niesamowicie dobrze, by za kolejnej stronie odkryć pomysły autorki, niejednokrotnie tak zaskakujące, że uśmiech z twarzy nie schodzi podczas czytania i przeglądania całej książeczki.

To jest trudne nawet do opisania, jak fantastyczna to książka, jak kreatywnie można spędzić czas i jak te zadania z tej książki można bez problemu wpleść w codzienne życie, sprawiając że dzieciństwo naszych dzieci będzie jeszcze bardziej kolorowe, niezwykłe i radosne.




Mnie ta książka urzekła, a czytaliśmy ją już chyba milion razy i za każdym razem mamy tyle samo radości, śmiechu i tyle samo frajdy ze wspólnie spędzonych chwil. Chwil, które na pewno na długo zapamiętamy, a i w życiu codziennym zaczęłam dostrzegać pewne rzeczy, które dzięki wyobraźni mogą stać się pięknymi tworami.

Polecam Wam z czystym sercem książkę Pani Klaudyny Sułek- Co widzisz? i zapraszam na Facebooka

4 komentarze:

  1. Oj tak fajna książka i fakt ksiązki kojarzą nam się jako te do czytania a nie wszystkie dzieci zwłaszcza te młodsza lubia jak im czytac wola oglądac i za kazdym razem słyszec inna historię

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie ta książeczka też stałaby się hitem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka w ciekawy i oryginalny sposób pobudza wyobraźnię.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger