1/18/2015 01:07:00 PM

Dodo4Story- "O! Jajo!"

Pozostając w tematyce książkowej, dzisiaj mam dla Was kolejna ciekawą propozycję książkową.
Otóż wydawnictwo


obdarowało mnie samymi wspaniałościami. Chyba wiedzieli, że kocham czytać i to nie tylko synkowi. czemu? Bo książeczka, o której będę pisała Wam dzisiaj to nie tylko ciekawa bajka o jajku, ale i też kilka ciekawych stron z istotnymi informacjami, informacjami z których i ja dowiedziałam się czegoś nowego. Tak tak wychowana na wsi, a dopiero z książki dowiaduje, że zwykłe jajko może być tak interesujące. A skoro książka potrafi zaciekawić maluszka i dorosłego to zasługuje na miano NASZEGO BESTSELLERU.

Parę słów od wydawcy:
„O! Jajo!” to edukacyjna książeczka dla małych i dużych dzieci, poruszająca przede wszystkim tematy przyrodnicze. Zabawna historyjka o przygodach głównego bohatera, jest przeplatana różnymi informacjami i ciekawostkami na temat jaj. Pewnego wieczoru zjawia się na Ziemi „Ono”, które niestety nie ma zielonego pojęcia kim jest. Popychane ciekawością, gorąco pragnie się tego dowiedzieć, w związku z czym wyrusza w podróż. Po drodze spotyka różne zwierzęta i ludzi, chętnych je wesprzeć w poszukiwaniach odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania. W ten sposób dziecko towarzyszące głównemu bohaterowi w wędrówce, zostaje oprowadzone po świecie przeróżnych jaj.

Moja opinia:
Zacznę od kształtu, bowiem jest on nietypowy, ciut przypominający jajo. Książka wykonana jest z półsztywnych kart, są na nich piękne ilustracje oraz opisy i opowiadania.
Naprawdę super się ją czyta, wydawca książki zaznaczył na samym początku bowiem, że na białym tel zamieszczane są informacje prawdziwe, edukacyjne. Natomiast na tle obrazków zamieszczone jest bardzo ciekawe, żartobliwe opowiadanko o błąkającym się po świecie jajku, które szuka odpowiedzi czyim jajem ono jest.
W książeczce znajdziemy odpowiedzi na między innymi takie pytania jak:
- Skąd się biorą jaja?
- Jak zbudowane jest jajko?
- Jak nazywa się jajko w różnych językach?
- Ile jaj znosi kura?
- Co oznaczają numerki na jajach?
- Co można przyrządzić z jajek?
- Jakie są rodzaje i techniki malowania/ zdobienia jaj?
- Jakie warunki musi mieć jajo by wykluło się z niego młode?
- Jakie rodzaje jaj mamy?
Choć mój synek może jeszcze ciut za mały na takie edukacyjne książeczki jest, to mimo wszystko cudowne ilustracje i naprawdę ciekawa forma opisania perypetii jajka sprawiły, że siedział jak zaczarowany i słuchał i patrzył. Już wspominałam, że do niedawna mój synek był antyksiążkowy, a tu nagle dobre 40 minut czytania i synek słucha, patrzy, przewraca strony.
Co więcej wiem samo po swoim dzieciństwie, że po przeczytaniu jakiejś bajki przez moich rodziców, ja ciekawska zadawałam mnóstwo pytań, z tą książeczką odpowiedz na każde pytanie to pestka, nie trzeba niczego zmyślać, wystarczy poczytać informacje na białych kartach książeczki i na pewno na każde dziecięce pytanie znajdziemy tam odpowiedź. Książeczka zawiera także przepis na herbaciane jajka marmurkowe, które wykonane z pomocą dzieci przyniosą zapewne wiele radości.
Książeczkę można kupić poprzez stronę internetową wydawnictwa Dodo4story lub w Empiku. A 1 zł z zakupu tej książeczki przeznaczony jest na Instytut Matki i Dziecka.










Zapraszam także na FB wydawnictwa.

6 komentarzy:

  1. no
    tak fajna ciekawa ksiazeczka o malo spotykanym ksztalcie jak do tej
    pory takiej nie mialam okazij spotkac .warto wiedziec ze taka jest

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłaś perełkę, moja jest na etapie po co dlaczego skąd i naprawdę nie raz nie wiem co powiedzieć, a tu gotowe odpowiedzi, super

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie bomba ;) tez taka bym chciala :P dla syna by sie spodobala

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie to strzał w 10 z tą książeczką ! Jak tylko mój mały podrośnie z pewnością się w nią zaopatrzymy :) I można przy okazji trochę swoją wiedzę czy to uzupełnić czy przypomnieć sobie coś bo dzieci potrafią tak zaskoczyć pytaniami,że aż człowiek nieraz niewie co odpowiedzieć :) Z chęcią będę ją polecać rodzicom nieco starszych dzieciaczków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Empik mam w swoim mieście więc chętnie się rozejrzę za tą książeczką.Chociaż mój synek jeszcze za mały ale już wolę mieć na przyszłość bo później może nie być :) Dzieci są ciekawe wszystkiego.Książeczka i uczy i bawi a to najważniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna książeczka Czasem z jednego pytania rodzi się dziesięć następnych Ciekawe pytania i ciekawe odpowiedzi :

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger