12/03/2015 11:53:00 AM

Wydawnictwo eSPe- Zapanuj nad gniewem


Chyba każdy z nas czasem wybucha, chyba każdy czasem nie potrafiąc przekonać kolegi, małżonka czy nawet kogoś z rodziny do swojej racji zaczyna się złościć, podnosić głoś, albo używać bardziej złośliwych słów. Mało już jest osób o zimnej krwi, opanowanych. Wszystko za sprawą trybu życia,ciągła gonitwa za uciekającym czasem, mało snu i wiele innych czynników wybija nas z harmonii. 
Ciągłe problemy, niepowodzenia i drobne różnice zdań prowadzą nas do ostrych wymian zdań, czy do kłótni, wybuchów złości, agresji. Patrzymy na rodziców kłócących się i mówimy "jak dorosnę nie będę się kłócić", dorastamy i sami prędzej czy później kiedyś wybuchamy.  Znacie to? Gorszy dzień, brzydka pogoda, dziecko nie słucha, a tu mąż/ żona próbuje nam coś wmówić, po serii wymian argumentów nadal upiera się przy swoim i co? trach podnosimy głos, zaczynamy być złośliwi i zaczynamy kłótnie. 
Mnie po moich przeżyciach w lutym byle co potrafiło wyprowadzić z równowagi, wpadałam w złość nawet o to, że mąż za dużo wieszaków na przedpokoju zajął (serio). Zaczęłam więc szukać przyczyny, z pomocą przyszła mi niezwykła książka. Jej autor to licencjonowany psycholog kliniczny prowadzący prywatną klinikę. Ta książka to nie jest tylko sucha teoria o tym co to gniew, to coś więcej. Z książki można czerpać wiele korzyści, książka uczy jak rozróżniać gniew i pozwala zrozumieć, która z 5 rodzajów gniewu towarzyszy nam w życiu, po co? Właśnie po to by z nią skutecznie walczyć, by nad nim panować. Książka zawiera wiele krótkich, ale bardzo treściwych przykładów o czym będziemy czytać w kolejnych rozdziałach. Książka pomaga - naprawdę. 






Zaczęła czytać ją ot tak, mąż śmiał się, że to idealny tytuł dla mnie i miał racje. Wystarczy kilka cennych uwag i już wiem, że można coś zmienić w sposobie porozumiewania się z mężem, czy innymi osobami w tych chwilach różnicy zdań. Książka uczy rozpoznawać pierwsze sygnały nadchodzącego wybuchu gniewu, po to by odpowiednio szybko zareagować i jak ja to mówię "zabić w zarodku" cały ten gniew, złość. 

Książka napisana tak by dotrzeć do czytelnika, nie jak nudny tekst, czyta się ją szybko i przyjemnie. To tak trochę jakby siedzieć na fotelu u specjalisty i z nim prowadzić rozmowę. Tak, tak świetna jest, jakby autor czytał mi w myślach podając przykłady żywcem wyrwane z mojego życia. Książka uczy, nie mówię, że będzie łatwo pokonać wszystkie przyzwyczajenia np. do pesymistycznego podejścia do życia typu szklanka do połowy pusta, zamiast szklanka do połowy pełna. Ale myślę, że jeszcze nie raz po nią sięgnę. Bo warta jest uwagi, warto próbować załagodzić niepotrzebne występki w naszym życiu, bo pewne "awantury pojawiają się częściej inne tylko raz. A ja chciałabym, by dzięki tej książce przestały się pojawiać. Książka uczy panowania nad emocjami, panowania nad gniewem, reagowania odpowiednio wcześnie, zanim wybuchniemy.

Myślę, że warto po nią sięgnąć i przekonać się, że da się żyć w zgodzie z mężem/ żoną, z kolegami z pracy czy nawet czepialskim szefem. Książka jest nawet lepsza niż terapia, za którą na pewno wiele więcej byśmy zapłacili, dlatego zapraszam Was do odwiedzenia Wydawnictwa eSPe w internetowych księgarniach wydawnictwa TU i TU

8 komentarzy:

  1. Oj tak to prawda Ksiazka powinna byc w kazdym domu Sama bym ja chciala miec A recenzja jest rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak to prawda Ksiazka powinna byc w kazdym domu Sama bym ja chciala miec A recenzja jest rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością jest to dobry przewodnik po tym czym jest gniew i warto zagłębić się w książkę by dowiedzieć się o tym stanie jak najwięcej i wiedzieć jak z nim sobie radzić.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna recenzja :) z checia sama bym chciala posiadac taka domu

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jestem fanem takich psychologicznych książek każdy z nas wybucha gniewem ważne aby zapanować nad nim

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger