12/20/2017 01:07:00 PM

Synapki- Słonik matematyczny

Lubicie fajne pomoce edukacyjne?
Ja ostatnio trafiłam na Synapki i to własnie dzięki tej firmie poznałam, że nauka może być zabawą, a zabawa nauką i to tak w 100%.
Drewniany słonik plus dołączone do niego patyczki  różnych kolorach a także kostki z liczbami i znakami matematycznymi to naprawdę super sposób na zabawną naukę matematyki. Oczywiście ja nie uczę Filipka jeszcze matematyki takiej jak w szkole, uczymy się póki co po prostu liczyć, a liczenie ze słonikiem staje się o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze.




Póki co głównym zadaniem Filipka jest układanie patyczków w różnych kolorach na słoniku i liczeniu (jeden, dwa, trzy...). Liczymy razem więc on powtarza za mną kolejne liczy i układa na słoniku, uważając by nie spadł ani eden patyczek z jego słonika. Taka zabawa 2 w 1, ćwiczy pamięć, ale także ruchy ręki, skupienie.

Słonikiem tak naprawdę bawi się także bez patyczków, bo tak mus ię spodobał ten drewniany zwierzaczek, że sadza na jego grzbiecie swoje figurki i wozi po pokoju:)





W późniejszych latach wykorzystamy słonika do nauki dodawania, odejmowania, mnożenie i dzielenia, bo to będzie naprawdę super pomoc w tych trudnych zadaniach. Jako osoba, która kochała matematykę do tego stopnia, że na studiach potrafiła liczyć w pamięci szybciej niż profesor na kalkulatorze (za co dostałam karę i nie mogłam mieć swojego kalkulatora na egzaminie) uczyłam spore grono osób tego trudnego przedmiotu i pomoc komuś w nauce wcale nie jest prosta, kiedy ten ktoś po prostu nie czuje matematyki (ja nie czuję plastyki, dlatego się zatrzymałam na poziomie przedszkolaka;)). Ta pomoc będzie naprawdę wielkim ułatwieniem, bo można pokazać w formie zabawy jak dodajemy patyczki, odejmujemy je.




Ja jestem tą pomocą oczarowana. Wykonana w całości z drewna, a więc jest trwała, przetrwa lata może posłużyć nie jednemu dziecku. Jest bardzo ładna, słonik, kolorowe patyczki i kostki z cyferkami i znakami matematycznymi super sprawa. Można nawet do tej całości wypracować jakieś zasady gier, czemu nie:) Wszystkie elementy starannie wykonane, nie ma żadnej nierówności, nie ma nawet mowy o jakimś zadziorku w drewnie, no i jak już pisałam ładnie pomalowane. Czego można chcieć więcej?
Ja polecam każdemu rodzicowi, bo prędzej czy później taki słonik może się okazać bardzo pomocnym w nauce. Zapraszam do Synapki :)

6 komentarzy:

  1. wygląda świetnie :) moim by sie spodobała chociaz oststnio nie umieją razem sie bawic

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo oryginalna ta pomoc :) To będę musiała i kupić swoim dzieciom na pewno im się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooooo, ciekawy sposób na naukę liczenia, jak dobrze, że tu zajrzałam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna ciekawa i nietuzinkowa opinia, Jak sama Pani napisała, jak ktoś "nie czuje" matematyki czyt. jak ja to taka pomoc byłaby wybawieniem. Moje dzieci zapewne by najpierw pobawiły się tym uroczym słoniem a potem może patyczkami, aczkolwiek uważam że sam pomysł nauki w taki sposób to ciekawa zabawa

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger