12/28/2017 02:44:00 PM

Wydawnictwo Tadam- Po co komu biała kredka?


Książeczka do której czytania nie mogliśmy się zabrać przed Świętami, okazała się idealną czytanką na Święta:)

Po co komu biała kredka, to niezwykła książka, opowiada ona o dziewczynce, która odrzucała z pudełek białe kredki. Gdy zobaczyła to jej ciocia, prędko pośpieszyła do niej z wyjaśnieniem "Po co komu biała kredka?".





To piękna bajka o białej kredce i o jej niezwykłej roli. Przyznajcie sami czy i Wy nie odrzucaliście kiedyś białej kredki w kąt? Ja się przyznaję jako dziecko nie rozumiałam po co komu w pudełku biała kredka zwłaszcza, że wtedy nie były jeszcze tak popularne kolorowe bloki, a na kolorowych papierach się nie rysowało, tylko wycinało z nich różne rzeczy. Teraz kiedy jestem dorosła wiem, że dzięki białej kredce możemy pięknie namalować zimowy pejzaż na granatowej kartce, ale wtedy jako dziecko myślałam zupełnie tak samo jak ta dziewczynka z książki. Tymczasem ciocia podeszła bardzo rozsądnie do tematu białej kredki i pokazała swojej siostrzenicy jak ważna jest także biała kredka, choć nie widać jej na białej kartce to już na innych, kolorowych kartonach widać jej biel i można nią tworzyć naprawdę piękne rysunki. 





Książka bardzo ładnie ilustrowana, pobudzała wyobraźnię mojego syna, do tego stopnia, że choć czytania było może na 5 minut, to my książkę czytaliśmy z dobra godzinę:) Ciągle przerywałam i opowiadaliśmy sobie co widać na obrazkach, a obrazki to nic innego jak rysunki białą kredka:) przedstawiające kredkowe statki kosmiczne, albo kredkowe ryby. Książka bardzo mądra, pouczająca dzieci, poruszająca ich wyobraźnię.Mój syn słuchał z wielkim zainteresowaniem, a ilustracje oglądał w wielką fascynacją w oczach.
My polecam Po co komu biała kredka? i zapraszamy do Wydawnictwa TADAM oraz na ich Facebooka

7 komentarzy:

  1. Dokładnei też jako dziecko zastawnawaiłam sie po co biała kredka :) Moje dzieciaki już odkryły i chyba przypadkiem że rysuje po innych kolorach ale za to mam sciany pomalowane na szczęscie dało sie zmyc :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę,że książka ma siłę przebicia :) Chętnie przeczytałabym swoim dzieciom :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam tak samo, jako dziewczynka zastanawiałam się po co biała kredka do białej kartki, ale teraz wiem , że .....dziękuję bardzo za ten wpis <3

    OdpowiedzUsuń
  4. książka która daje dużo do przemyśleń

    OdpowiedzUsuń
  5. Za książkami, które pobudzają wyobraźnię dzieci zawsze jestem na tak. Takie niczym proste pytanie. Po co komu biała kredka? jednakże tak jak Pani i ja odkładałem tą "niekolorową" białą kredkę. Teraz mam często w ręce białą kredę i też czasem zastanawiam się czy oby na pewno te osoby, które chcą chłonąć wiedzę wiedzą po co przyszły do szkoły, ale to tak na marginesie. Wracając do ów książeczki to uważam, że w takie warto inwestować.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger