9/10/2018 05:53:00 PM

Amory zaloty i podboje Drobniak Szymon, Łepkowska Maria- Wydawnictwo Babaryba

Ostatnio byliśmy w zoo i akurat mieliśmy "takie szczęście" że trafiliśmy na stosunek alpaków i choć próbowałam odwrócić wzrok syna na inne zwierzęta, to on bardzo był ciekaw tego zdarzenia. Nie obyło się także bez miliona pytań, a co oni robią i czy już teraz jest dzidziuś?, a przy kolejnych zwierzątkach tylko namnażały się kolejne pytania.




Nie jestem biologiem, ani weterynarzem i nie znam się na wszystkich zwierzętach, choć wychowałam się na wsi to nie znam się na żabach, czy owadach.
Po powrocie do domu przypominałam sobie o pewnej książce w półce, która czekała na "odpowiedni" czas - "Amory, zaloty i inne podboje", której autorem jest dr biologii ewolucyjnej i zoologii, a więc prawdziwy znawca świata zwierząt i roślin. Nic więc dziwnego, że książka jest dla mnie totalnym zaskoczeniem. To jedna z niewielu książek dla dzieci, która uczy mnie tak wiele. To że modliszka odgryza głowę swojemu partnerowi wiedziałam dawno, bo zawsze się śmiałam do mojego męża, że jak będzie niegrzeczny to zamienię się w modliszkę;) Ale skarabeusze podrywają swoje potencjalne wybranki na utoczoną kulkę z KUPY! ;) ale i o tym się słyszało, za to nigdy nie słyszałam o tym, że Skarabeusze korzystają w nocy z Drogi Mlecznej jako drogowskazu. Istnieje też takie żaby jak Grzbietoród amerykański i jak sama nazwa wskazuje nie są one zwykłymi żabami, nie znoszą jaj we wodzie, czy w ziemi by tam mógł je od razu zapłodnić samiec u Grzbietoródek cały proces rozmnażania jest inny niż u przeciętnej żaby, a co ciekawe mama nosi swoje zapłodnione jaja na grzbiecie, który staje się miękki jak gąbka.









W książce znajdziemy bardzo ciekawie przedstawione amory, okresy godowe zwierząt , ich zwyczaje oraz w jaki sposób się rozmnażają, bardzo ciekawie i przystępnie napisana książka, a do tego pięknym uzupełnieniem są niezwykłe ilustracje autorstwa Pani Marii Łepkowskiej.
Książka, z której wiedzę czerpać będzie cała rodzina, jeśli  w domu nie mamy żadnego biologa;)
Polecam Wydawnictwo Babaryba i zapraszam na ich Facebooka

AMORY, ZALOTY I PODBOJE
czyli niesamowite historie o rozmnażaniu w świecie przyrody 
ISBN 978-83-626965-54-0stron: 144, oprawa twardaCena: 42 zł (w tym 5% VAT)format: 20,5 cm x 20,5 cmWarszawa 2018

Mam też info od Wydawnictwa dla zainteresowanych spotkaniem z autorami tejże książki. S
potkanie z autorami książki "Amory, zaloty i podboje", które odbędzie się 15 września (sobota) o godz. 12.00 w Big Book Cafe (Dąbrowskiego 81).
Autor przyjedzie z Krakowa żeby porozmawiać z dziećmi i ich opiekunami o swojej pracy oraz o sposobach (zwierząt) na podryw. ;-)

3 komentarze:

  1. Ciekawa ksiązka i raczej podobnej nie widziałam idealna by pokazać dziecku i wytłumaczyc torche swiata

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajna ksiazka. No i problem rozmnażania na jakiś czas mamy z głowy 😜

    OdpowiedzUsuń
  3. Sytuacje potrafią nas zaskoczyć a dzieci to takie ciekawskie i ciężko im wszystko wytłumaczyć.Książka bardzo i dla mnie przydatna :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger