9/24/2018 06:14:00 PM

Egmont- Chłopiec balonik i miś. Kubuś i Przyjaciele. Krzysiu gdzie jesteś?


Kubuś Puchatek to kultowa bajka sami przyznacie, kiedy zobaczyłam zwiastun najnowszego Kubusia Puchatka zakochałam się w tej bajce na nowo. 

Dlatego kiedy tylko zobaczyłam zapowiedź książki o przygodach Kubusia postanowiłam, że pokażę swojemu dziecku na jakich bajkach wychowywała się jego mama;)
Moja książka o Kubusiu Puchatku pamięta jeszcze czasy dzieciństwa mojego taty, stara, przyniszczona, ale Kubuś to przecież wciąż ten sam pulchny misio:)



Książka, którą Wam dzisiaj opiszę nie jest stara, jest nowością wydawniczą. Jest pięknie wydana, kolorowa, w twardej oprawie i dużego formatu. Kartki zapełnione pięknymi, w stonowanej kolorystyce, ilustracjami. Tekst pisany dużą, wyraźną czcionką, dzięki czemu czyta się ją bardzo przyjemnie. 

Chłopiec balonik i mis. Kubuś i Przyjaciele. Krzysiu gdzie jesteś? to książka, która wzruszy nie tylko małego czytelnika, bowiem mnie dorosłą już osobę pouczyła i także wzruszyła. Ta książka nie jest o parze przyjaciół- chłopcu i misiu, mały Krzyś nie jest już małym Krzysiem, a dorosłym Krzysztofem, który pochłonięty jest swoimi sprawami, swoimi zobowiązaniami. Pojawia się on nagle z Stumilowym Lesie, jednak Kubuś szybko dostrzega, że jego stary, dobry przyjaciel nie jest już taki jak kiedyś. Kiedy wiatr porywa ważne dokumenty Krzysztofa , ten rzuca się w ich pościg, gubiąc swojego przyjaciela a samemu wpadając w pułapkę na Hefalumpy. Dopiero tu zachodzi pewna przemiana Krzysztofa, przypomina sobie on bowiem słowa swojego dobrego przyjaciela Kubusia, dzięki czemu wydostaje się w pułapki i rusza na poszukiwanie starego druha. Jego skurczona do granic wyobraźnia zaczyna na nowo działać. Oczywiście książka kończy się happy endem. 
W książce nie zabraknie także reszty przyjaciół Krzysia i Kubusia, to znaczy pojawia się bojaźliwy Prosiaczek, brykający Tygrysek, wiecznie marudzący Króliczek, zrezygnowany Kłapouchy a także mama Kangurzyca z dzieckiem i Sowa. 







Książka pokazuje nie tylko dzieciom, ale i dorosłym, że z czasem zapominamy o swoich starych,poczciwych przyjaciołach. Mnie dała do myślenia jak bardzo moja wyobraźnia się skurczyła i postanowiłam jak Krzyś przypomnieć sobie jak jej używać:) 
Kubuś Puchatek to opowiadanie, które sprawiło, że bardzo chcemy obejrzeć ten film w kinie, jesteśmy ciekawi czy jest on tak samo dobry jak ta książka.
ja polecam zakup tej książki, bo warto. Treść naprawdę porusza.

Polecam EGMONT i GALAKTYKĘ CZYTELNIKA.  

3 komentarze:

  1. Duzo o niej słyszłam jak i o jej fimowej wersji obie polecane i chyba warto zacząć właśnie od ksiązki

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam historie z Kubusiem Puchatkiem ! bardzo !

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak to tez moje dzieciństwo. Często czytałam i oglądałam Kubusia. Fajnie, ze przypomniałaś mi o tej bajce. Chętnie kupię i poczytam synkom.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger