5/09/2018 02:42:00 PM

Wydawnictwo PROMIC- Rozprawa z demonami. Jak rozeznać opętanie czy choroba ?

Ja jestem osobą wierzącą. Wierzę i praktykuje i najbardziej a świecie to własnie boję się opętanie. Być może ktoś z czytających mnie wyśmieje, ale w zeszłym roku tak panikowałam, działo się jak dla mnie wiele złego i nagle znak- podczas niedzielnej mszy przyjechał do nas taki ojciec zakony i przywiózł ze sobą coś - sól egzorcyzmowaną i po tym małym zabiegu, nagle to co złe minęło, a cały niepokój towarzyszący mi każdego dnia minął. Od tej pory zaczęła drążyć ten temat. Obejrzałam sporo filmów, czytałam także sporo literatury na ten temat, jednak książka wydawnictwa PROMIC to chyba jedyna w swoim rodzaju "chłodno" podchodząca do tematu literatura o opętaniach.
Jej autorem jest amerykański 
kapłan, teolog i moralista, zajmujący się doradztwem duchowym Mike Driscoll, który też jest psychoterapetą i naprawdę bardzo mądrze podchodzi do tego trudnego tematu. 



W książce odnajdziemy odpowiedzi na pytania jak odróżnić opętanie przez złego ducha od zaburzeń psychicznych? Dlaczego niewolno korzystać z pomocy osób nieuprawnionych do odprawiania egzorcyzmów? Byłam zszokowana gdy to wszystko czytałam, jak groźne może okazać się korzystanie z takich praktyk. A także bardzo nurtujące mnie osobiście pytanie jak rozpoznać wpływ demonów na nasze życie.
W książce znajdziemy wiele innych odpowiedzi na przeróżne pytania. Dzięki książce można dowiedzieć się o istnieniu demonów w różnych kulturach, ich postrzeganie, oraz jak z nimi "walczono". Dowiedzieć się możemy także jak postrzegane są demony przez Biblię i doktryny kościoła.  Już przecież w Starym Testamencie mamy do czynienia z kuszeniem Ewy przez węża. W Nowym Testamencie mamy sporo przykładów opętania i kuszenie nawet samego Pana Jezusa. W Nowym testamencie także mamy dowody na przeprowadzanie egzorcyzmów przez Pana Jezusa (gdyby ktoś twierdził, że to teraźniejszy wymysł odsyłam do Nowego Testamentu:))
W książce bardzo obszernie został opisany także cały proces egzorcyzmu , a wcześniej wyjaśniono jak rozróżnić opętanie od zaburzeń , takich jak np. schizofrenia.
Znajdziemy w niej także wiele przykładów opętania a także piękne modlitwy, które odmawiane regularnie ochronią nasz przed złymi duchami.
Książka naprawdę bardzo racjonalnie, sensownie podchodzi do całego tematu opętania i dlatego też warto ją poznać.
Ja polecam Wam Wydawnictwo PROMIC oraz zapraszam na ich Facebooka

4 komentarze:

  1. Super książka zainteresowała mnie. Może warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa choc chyba ja bym sie nie odważyła takich przeczytac

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam już kilka książek o takiej tematyce .Chętnie też zerknę do tej .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie się zapowiada,ja w sumie boję się takich książek,nawet filmów z demonami nie bardzo lubię oglądać.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger