5/14/2018 01:27:00 PM

Zdrowe podejście- Zadziwiający świat ptaków

I wtedy przyszedł maja, zrobiło się gorąco, ptaszków zleciało się co liku i u mojego syna pojawiło się milion pytań. Czasem czuję się jak pierwszak, serio tyle pytań pojawia się w głowie tego małego człowieka, a ja sobie uzmysławiam, że tak trochę tylko wiem, a przecież "MAMA WIE WSZYSTKO" i w myśl tych słów ciągle się uczę. Dobrze że to taki przyjemny temat, choć przyznać trzeba, że chociaż na rynku mamy całkiem sporo encyklopedii, leksykonów o faunie i florze, to są one takie hmmm... no nie czarujmy się nudne dla laików, bo dla fascynatów rzecz jasna są one ciekawe, wiem coś o tym, bo mój tata uwielbia wszelkie takie książki o ptakach, nawet "suche" encyklopedie. Ja jednak jako laik wolałabym poczytać coś ciekawe, powieść która zapadnie mi w pamięci na dłużej niż na chwilę kiedy ją czytam. 


Zadziwiający świat ptaków  jest taką książką, którą nie tylko się czyta, jak kolejny leksykon, on po prostu jak w tytule- zadziwia. Już jej okładka jest niezwykła, piękna, intrygująca. W książce znajdziemy opisy wszelakich ptaszków, począwszy od maleńkiego koliberka, do tych rzadko spotykanych jak orzeł bielik. Ilustracje, przy każdym z opisów są idealnym ich dopełnieniem. 
Pomyślmy sobie tak, ptaki to dziki stworzenia, jednak są obecne cały czas w naszym życiu, śpiewają za oknem, pływają po wodzie i razem z dziećmi próbujemy je zwabić, a kto nigdy nie wypatrywał odlatujących kaczek, albo powracających boćków? Tak naprawdę choć może nie zawsze zwracamy uwagę to ptaki są obecne w naszym życiu prawie na każdym jego kroku mewy nad morzem, gołębie na starówkach, czy boćki na polach po skoczeniu traw, czy zbóż, to przecież takie normalne widoki. A czy zastanawialiście się nad tym, że w zasadzie każdy z nas obserwuje ptaki, ja się zawsze łapię na "niskim locie jaskółek" i zabieram parasol, albo pierwsze kukanie kukułki, ach no w tym roku będę biedna jak mysz;) bo okukały mnie te ptaszorki;)





Ta książka opisuje jednak wiele, wiele i raz jeszcze wiele więcej ciekawych gatunków, jest zbiorem, spisem swojego rodzaju, którego autorem jest Jim Robbins . Zebrał on doświadczenie wielu bacznych obserwatorów ptaków i stworzył niezwykłą powieść, którą nie czyta się jak kolejny leksykon, ona wciąga, choć sama w to nie wierzyłam, bo jakoś nigdy nie byłam zafascynowana tymi zwierzętami.
Bardzo wzruszyła mnie opisana historia orła bielika i to jaki los zgotował im człowiek. Ta książka naprawdę skrywa w sobie wiele ciekawostek, o których nie przeczytamy z zwykłych leksykonach.

Jest bardzo ciekawa, a ja wspólnie z Filipem mogłam poznawać niezwykły świat ptaków. Ta książka spodoba się i prawdziwym fascynatom ptaków, ale także spodoba się takim laikom jak ja, dlatego polecam Wam gorąco tą książkę.
zachęcam tym samym do odwiedzania strony Zdrowe podejście oraz na ich Facebooka

6 komentarzy:

  1. Super bardzo lubimy słuchać spiewu ptaków szczególnie rano .A książka to dobry pomysł na poznanie różnych gatunków ptaków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super sksiązka moje tez ciągle pytaja po co? dlaczego? co to? a ja faktycznei czuje sie jak uczennica któa wywołali do odpowiedzi i duka coś tam :) a nie chciałąbym im mówic byle czego bo dzieci szybko sie ucza

    OdpowiedzUsuń
  3. Nareszcie ciekawa książka przyrodnicza...leksykony wiadomo nużą,a tu ciekawe historie

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczna ksiazka,z ktora wraz z naszymi dziecmi mozemy przeniesc się do cudownego swiata ptakow,a do tego cudnie ilustrowana

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna książka, która jest zbiorem ciekawych informacji ,historii o ptaszkach ,a nie nudnym leksykonem . Można dzieciom w przystępny i miły sposób przybliżyć różne gatunki ptaków.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super zredagowana książka.Przenosi nas w świat ptaków z ciekawym podejściem.Warto ją mieć w swojej domowej biblioteczce :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger