1/23/2017 01:19:00 PM

Wydawnictwo Ida- Logopedyczne książeczki do poduszeczki 5-latki

Dzisiaj przyszedł czas na ostatnią porcję książeczek od wydawnictwa Ida. Książeczki logopedyczne dla 5latków. Co prawda mój Filip ma dopiero 3 latka, ale to nie jest wcale powód by nie korzystać już teraz z tych książeczek. Owszem nie wykona wszystkich poleceń, ale można wykorzystać ćwiczenia z książeczek do ćwiczeń wymowy i z trzy- czy nawet dwulatkiem.
 




Książeczki są 3- wersja A, B oraz C- W krainie dźwięków, w krainie cyferek i w krainie literek.

Wszystkie są przepięknie wydane, piękne, kolorowe ilustracje przyciągną małego czytelnika. Wierszyki ciekawe, a ćwiczenia bardziej na zasadzie zabawy niźli typowego siedzenia i "przymuszania " dziecka do ćwiczeń wymowy. W książeczkach znajdziemy na pierwszych stronach informacje (informacja pisana przez logopedę, tak jak i cała seria książeczek) na temat tego, co powinno dziecko w wieku 5 lat potrafić mówić i kiedy udać się z dzieckiem do logopedy.







Mój syn uwielbia pierwszą część książeczek dla 5-latków pod tytułem "w krainie dźwięków", dlaczego? Oczywiście jest ioio i inne sprzęty;) Jak każdy mały mężczyzna wybiera maszyny;) Bardzo podoba mi się szata graficzna, bo naprawdę jest przyjazna dla małych dzieci i zachęć aje do wspólnych zabaw. Przyznaję szczerze, że jeśli się tak raz, drugi i trzeci przysiądzie z dzieckiem, przysiądzie tak naprawdę solidnie, bez pośpiechu, nerw tylko po to by się pobawić i przy okazji poćwiczyć, a nie wymagać, to przy 4 czy 10 razie nie potrzeba nawet książeczek, tylko chęci, bo w głowie same utrwalają się pewne ćwiczenia i można wykorzystać otoczenie do kolejnych zabawo-ćwiczeń logopedycznych. 





Mnie bardzo wiele dało posiadanie 10 książeczek wydawnictwa Ida. Jeszcze rok temu irytowałam się kiedy Filip nie chciał ze mną ćwiczyć, zniechęcałam się, a nawet krzyczałam. Korzystając z książeczek po kolei od różowej po pomarańczowe nauczyłam siebie wielkiej cierpliwości i że nie ma czegoś takiego teraz i tu siadamy Ty Maluchu ćwiczyć mowę i mnie słuchasz, że wystarczy wykorzystywać to co mamy w pobliżu i dobrze się bawić, a rezultaty same przyjdą.



Oczywiście Filip nadal ma problemy z mową i nie zamierzam tego ukrywać, ale kiedy jest TEN moment niby zabawy,a w moich oczach ćwiczeń on robi WIELKIE kroki. I nigdy bym tego nie dokonała bez tych książek , dlatego serdecznie Wam polecam Wydawnictwo Ida i zapraszam do Logopedyczne książeczki.

8 komentarzy:

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger