4/09/2018 11:56:00 AM

Wydawnictwo Widnokrąg- Góry i ich zwykli-niezwykli mieszkańcy

To nie jest kolejna bajeczka dla dzieci, to przepięknie ilustrowany i niezwykle kreatywny przewodnik dla najmłodszych, który niewątpliwie oczarował mojego syna i mnie. Kochamy góry i ta książka sprawiła nam niemałą radość.
Pięknie, trochę baśniowo ilustrowany przewodnik, który krótko i bardzo rzeczowo, a zarazem w zrozumiały dla dzieci sposób opisują wszystko co związane z górami np. co to dolina, przełęcz. Opisuje także krótko, lecz naprawdę bardzo interesująco i przede wszystkim przekazując najważniejsze informacje o zwierzętach górskich.



Książeczka ta nie jest jednak typowym przewodnikiem, przy każdym zwierzaku znajdziemy bowiem stronę z ... no właśnie ja na początku myślałam, ze to są ślady tych zwierząt, ale kiedy dobrnęliśmy do końca książki odkryłam naklejki, takie pojedyncze a to z rogami, a to z oczami, a to z mordką i zrozumiałam o co chodzi. Te plamki na stronicach książki to nie ślady stóp zwierząt, a ich głowy. Głowy, które później dziecko ma za zadanie tworzyć, ale żeby nie było nudno, autor zachęca do tworzenia nie tylko głowy danego zwierzątka, ale też różnych stworków. Bo jak wyglądałaby sarenka z dziobem orła, albo wydra z zębami niedźwiedzia. Co więcej naklejki można wielokrotnie przeklejać, więc dziecko ma szansę na super zabawę, a w dodatku tworzenie fajnych, swoich własnych opowieści, np. o zwierzątkach w zimę, albo o zwierzątkach wieczorem. 









Książeczka jest małego formatu, z naprawdę fajnego, wysokiej jakości papieru i stworzona została na zasadzie skoroszytu, więc kartki bardzo łatwo się przewraca i co najważniejsze dziecko sie nie złości, kiedy położy książeczkę na biurka, a ta nagle się zamknie, nie ma takiej możliwości i to jest wielki plus.
Informacje jakie zawiera ta książka sa naprawdę cenne dla dziecka, a napisane są w naprawdę przystępnej formie, więc warto już od najmłodszych lat uczyć dzieci skąd biorą się góry, doliny , czy też górskie jeziora.
Z racji tego, że moje dziecko kocha góry, tak jak jego mama, ta książka u nas ma wielkie znaczenie i jest czytana już kilka razy. Mój syn sam zauważył, że góry to takie jak  Zakopanym, a woda między górami to Morskie Oko, więc skoro 4 latek wysuwa takie spostrzeżenia, jestem pewna że ta książka naprawdę jest mądrą, edukacyjną pozycją dla najmłodszych. Co więcej powstała we współpracy z Tatrzańskim Parkiem Narodowym, więc zawiera informacje o naszych mieszkańcach gór.
Dlatego jeśli wybieracie się w góry z dziećmi, warto najpierw przeczytać z nimi tą książkę i pokazać prawdziwe piękno gór i ich mieszkańców.
Polecam Wydawnictwo Widnokrąg oraz zapraszam do polubienia ich na Facebooku.

6 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne sa takie przewodniki ewelina tkacz

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna moje chyba by taką polubiły :) a książeczek róznego rodzaju w domu nigdy nie jest mało

    OdpowiedzUsuń
  3. Super jest a i ilustracje przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa forma przewodnika dla najmłodszych .Te naklejki tylko jeszcze bardziej go uatrakcyjniają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super kreatywna ksiazeczka,ktora z pewnoscia przypadlaby do gustu moim coreczkom

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten przewodnik jest przyciągający,kreatywny :) Ja już w górach byłam teraz czas na dzieci,chociaż na podstawie książki,powoli niech się wdrażają w temat :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger