8/20/2018 12:20:00 PM

Wydawnictwo PROMIC- Zwierzęta z kart Ewangelii


Kiedy mówimy o Ewangelii mamy na myśli ludzi i wydarzenia, ale przecież w praktycznie każdym wydarzeniu bierze udział jeszcze ktoś. Kto taki? Zwierze. 

Zwierzęta z kart Ewangelii to przepiękna książka dla najmłodszych czytelników. My czytaliśmy kolejne opowiadania z zapartym tchem, dzieliłam je na kilka dni, bo były one tak cudownie ciepłe, rozczulające, pełne empatii, że upajaliśmy się nimi kilka wieczorów przed snem. Ta książka tworzyła swojego rodzaju modlitwę przed snem mojego dziecka.





Książka Zwierzęta z kart Ewangelii jest przepięknie ilustrowana. Na każde opowiadanie przypada jedna, sporych rozmiarów ilustracja, w pięknie stonowanych, pastelowych barwach.
My pamiętamy tylko osoby, Pana Jezusa i wydarzenia związane z Jego życiem, choć przecież niejednokrotnie słyszymy w Ewangelii o jakimś zwierzęciu. Ta książka pokazuje nam na nowo, a może po prostu pokazuje, że zwierzęta są obecne w Ewangelii , towarzyszą Panu oraz innym ludziom.
Książka zawiera 12 opowiadań o 12 zwierzętach. Każda rozkładówka to osobne opowiadanie z piękną ilustracją do niego. Ja po prostu nie mogę się napatrzeć na to ciepło bijące od ilustracji i to piękno, które oddają.
Zwierząt w Ewangelii jest więcej niż te 12 wymienione w książce, natomiast podejrzewam, że te zwierzęta po prostu są obecne w kluczowych momentach z życia Pana.
Gołębica, która jest świadkiem zmartwychwstania, czy też kogut z pałacu arcykapłana, który pieje trzy razy gdy Piotr wypiera się swojego Mistrza. Albo też troskliwy wół grzejący małe Dzieciątko, czy też zabłąkana owieczka jako symbol nawracających się grzeszników.




Dzięki tej książce inaczej spojrzałam na Ewangelię , nie tylko na ludzi i zdarzenia, ale także na zwierzęta. Zwierzęta towarzyszyły, towarzyszą i towarzyszyć będą ludziom, towarzyszyły naszemu Panu od narodzin aż po zmartwychwstanie. Niektóre z nich są symbolami jak zbłąkana owieczka, czy gołębica z nieba.
Jeśli wiec chcecie pokazać dziecku tajemnice Ewangelii polecam książkę Zwierzęta z kart Ewangelii. Dzieci kochają zwierzęta, dlatego warto sięgnąć właśnie po taką książkę, która pokaże i jednocześnie przekaże choć trochę wiary najmłodszym.
Ja zawsze jako małe dziecko nudziłam się w kościele, nie rozumiałam nic, tak jak i teraz moje dziecko, woli biegać wokół kościoła niż słuchać niezrozumiałych słów kazania, a gdyby tak księża korzystali z takich książek jak ta, na pewno dzieci więcej by rozumiały, bo jest to piękna i wartościowa książka.
Polecam Wydawnictwo PROMIC i zapraszam na ich Facebooka

3 komentarze:

  1. śuper książeczka dla dzieci a takich bardzo mało

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna książeczka. Mój synek ostatnio zadaje mnóstwo różnych pytań dotyczących religii. Myśle ze to by mu się spodobało

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich książek u mnie bardzo mało.Biblia dla dzieci a właśnie przydałoby mi się poszerzyć ich religijną wiedzę,ciekawość dziecka.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger