3/26/2018 06:08:00 PM

Agnieszka i Tomasz Siwiec- strona autorska- Zmora z komina

Dzisiaj pierwsza z ekoopowieści- Zmora z komina autorstwa Tomasza Siwiec. Książeczka od razu powiem, że jest jak najbardziej bardzo na czasie, jeśli chodzi o uświadamianie dziecka o zagrożeniach jakie czyhają na nas z kominów.
Mój syn kiedyś zapytał co to takiego ten smog, powiem Wam szczerze, ze ciężko wyjaśnić w sposób zrozumiały dla 4latka czym tak naprawdę jest smog, ale z pomocą tejże książeczki mój syn zrozumiał.



Zmora z komina to ekoopowieść o smogu, w bardzo ciekawy sposób opowiada historyjkę misia i kominiarza, który to pokazuje misiowi zmory (smog), skąd się biorą i jak bardzo są niebezpieczne dla ludzi. W książeczce znajdziemy także odpowiedź na bardzo ważne, nurtujące nas od lat pytanie "dlaczego na widok kominiarza łapiemy się za guzik?"

Książeczka bogato ilustrowana, przedstawia w bardzo przystępny dla najmłodszego czytelnika sposób całość opowieści, przedstawia dziecku smog.
Już nie musimy się głowić jak wyjaśnić dziecku dlaczego smog jest niebezpieczny, dlaczego tak walczymy z jego zmniejszeniem i jak można zadbać o nasze świeższe i czystsze powietrze.
To bardzo ważny temat, zwłaszcza teraz zimą, kiedy niestety nie każdy się tym przejmuje i truje siebie i innych wypalając w piecu śmieci. Ja mieszkam w mieście i wiecie co też w zeszłym roku mówiłam oszaleli z tym smogiem, a w tym roku na mojej firanie pojawiła się wielka czarna plama w miejscu gdzie mam uszczelkę rozciętą , byłam zszokowana, a jednocześnie przerażona.
Dlatego warto sięgnąć po tą książeczkę by dzieciom już od najmłodszych lat wpajać dobre nawyki, choćby te odnoszące się do palenia w piecu odpowiednim opałem, przeznaczonym do tego celu.





Książeczka bardzo pouczająca i warta uwagi, dlatego ja z czystym sercem polecam Wam odwiedzenie strony i zakup książeczek od Agnieszka i Tomasz Siwiec zapraszam także do odwiedzenia facebookowej strony autorskiej.

4 komentarze:

  1. Ciekawa i mało spotykane takie książeczki wieć jak dla mnie idealna by wytłumaczyc dzieciom

    OdpowiedzUsuń
  2. My dorośli doskonale wiemy jakie zagrożenia na naszym zdrowiu wywołuje smog a dzieci ? Ta książeczka jest rewelacyjna,prosty a bardzo ważny przekaz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super książeczka. W ciekawy sposób pomoże wytłumaczyć dziecku czym jest smog, jakie niesie za sobą zagrożenia. Warto ją mieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ksiazeczek nigdy za wiele e tkacz

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 WYCHOWUJE I TESTUJE , Blogger